19 Eylül 2016 Pazartesi

OKULLAR AÇILIRKEN

              Okullar açılırken ömrünün büyük bir bölümünü eğitim -öğretim içinde geçirenlerden biri olarak yine heyacandayım.Yedi yaşında bir kız çocuğunun heyecanı ile ,yirmibir yaşında yeni öğretmenin heyecanı ile ,yirmi beş yılını tamamlamış öğretmenin heyecanı ile ,çoktan emekli olmuş öğretmenin heyecanı ile içim kıpır kıpır.Hafta boyunca anılarla yaşanacak ne çok yaşanmışlıklar olacak kimbilir...Aşağıda bir anı paylaşıyorum. Blog dünyasına yeni girdiğim yıllarda yazdığım blogcudaki bir yazım.Ne çok titremiş kalemim ,yazım hataları ile dolu.

         Yeni Eğitim ve öğretim yılı başarı ve mutluluk getirmesi dileklerimle ,kıvanç dolu olsun...
   
     
      "Bugün 2008-2009 Eğitim ve öğretim Yılı Başlamış oldu.Öğrenci , öğretmen, veliler büyük sevinç ve heyacanla okullarına kavuştular.

       Adları emekli olmakla  örgün eğitim kurumlarında olmayan bizler de aynı heyecanı her yıl duyumsuyoruzAma eğitmek ve öğretmekle ama anılar denizinde duyumsayarak.

       Bugün ben her ikisini yaşıyorum. Hem öğretmeye devam hemde anılarımı yaşamaya. Zaman zaman burada sizlerle paylaşacağım.

          Şimdi birini paylaşıyorum.

        Yıl 1997 Yılı dünya capında Unesco  Hasan Ali YÜCEL Yılı ilan etmişti.   Dünya Etkinliklerini yıl boyunca sürdürmüştü.  Milli Eğtim Bakanlığı bize de emir vermişti.  Hasan Ali Yücel'i tanıtın diye. Büyük bir sevinç ve heyecan duyarak başladım öğrencilerime tanıtmaya. Nasıl tanıtmam gelmiş geçmiş en devrimci Türkiye Cumhuriyeti Milli Eğitim Bakanını. En uzun süre bakanlık yapmış 7 yıl 7ay 7gün görev yapmış .Köy Enstitülerinin kurcusu  ,İsmail Hakkı Tonguç'la birlikte. Dünya klasiklerini okuyucuya buluşturan bakan.
Daha pek çok devrimci eğitim çalşmaları. Rahmetli ; Köy Enstitüleri aşığı Mustafa Ekmekçi köşesinde derdi ki "Dünyanın en güzel gözlü bakanı". Öğrecilere tanıtıyorum da bir de öğretmenler odasında öğretmen arkadaşlarımla paylaşayım istiyorum.Yine bir gün başladım anlatmaya bir arkadaş dinledi dinledi sonra demesin mi; öğrtemenim ne zaman çalıştı? ben onunla hiç çalışmadım.(yaş 30 lu yaşlar)
          Siz    düşünün öğretmenlerimiz değerlerimizi ne kadar tanıyor."

http://arzu55.blogcu.com/okullar-acilirken/4

2008-09-08 00:57:00

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder